در زیر به برخی از جاذبه های گردشگری و توریستی آمریکا اشاره شده است:

کاخ سفید (  White House )  در واشینگتن دی سی آمریکا

کاخ سفید

 

 مجسمه آزادی ( Statue of Liberty )  در شهر نیویورک آمریکا

مجسمه آزادی

 

آبشار نیاگارا ( Niagara Falls )  در مرز ایالت نیویورک آمریکا و استان اونتاریوی کانادا

آبشار نیاگارا

 

 دره بزرگ ( Grand Canyon ) در شمال ایالت آریزونای آمریکا

دره بزرگ

 

کوه راشمور ( Mount Rushmore ) در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا

کوه راشمور

 

دیزنی لند ( DisneyLand )  در آناهایم ایالت کالیفرنیای آمریکا

دیزنی لند

 

هالیوود ( Hollywood )  در شهر لوس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا

هالیوود

 

 پل معلق گلدن گیت ( Golden Gate Bridge ) در سانفرانسیسکوی آمریکا

پل گلدن گیت

 

 پارک هزاره ( Millennium Park ) در شیکاگو

پارک هزاره

 

 موزه متروپولیتن هنر ( Metropolitan Museum of Art ) در نیویورک

 موزه متروپولیتن هنر

 

 کلیسای جامع سن پاتریک ( St. Patrick's Cathedral )  در نیویورک

 کلیسای جامع سن پاتریک

 

!برای دیدن مجسمه آزادی مسیح و ناگفته های مجسمه آزادی به ادامه مطلب مراجعه کنید!

"منتظر نظرات زیباتون هستم"


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, | 14:16 | نویسنده : ahani |
 

عجیب ترین برج های دنیا

 
معمولا اولین چیزی که در شهرهای بزرگ جلب نظر می کند، ساختمان های سربه فلک کشیده آنهاست؛ برج هایی که حتی می توانند نماد آن شهر یا کشور به شمار آیند. کم نیستند ساختمان های بلندی که آسمان را هم می خراشند و می شوند نماد شهر یا حتی کشورشان، ولی داستان این برج های عجیب با دیگر همتایانشان متفاوت است.


معرفی عجیب ترین آسمان خراش های دنیا


1. ساختمان چانگ

 عجیب ترین برج های دنیا ( تصویری )

بر بلندای افق شهر بانکوک، پایتخت تایلند ساختمانی نمایان است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. ساختمان چانگ، هیولایی است با یک چشم، یه جفت دندان دراز و تیز و پاهایی چاق و فربه.

این ساختمان عجیب و در عین حال زیبا و پر عظمت به نوعی به عنوان نماد ملی حیوانات در این کشور شرق آسیا خودنمایی می کند.

2. برج های دوقلوی لیپو سنتر
عجیب ترین برج های دنیا ( تصویری )

برج های دوقلوی لیپو سنتر در هنگ کنگ که با نام کوآلا هم شناخته می شوند، یکی دیگر از آسمان خراش هایی است که در سال 1998 کامل شد.

سازندگان این برج های منحصر به فرد که بلندایشان به 186 متر می رسد، تلاش کردند تا آنچه ساخته اند کمتر از برج های دیگر در چشم بیننده خشن به نظر آید. به عبارتی دیگر سعی آنها این بوده که ظرافت را سر لوحه کار خود قرار دهند.

3. برج فوجی
عجیب ترین برج های دنیا ( تصویری )

حیرت و تعجب نخستین واکنشی است که نسبت به سازندگان پیشرو و گوی نقره ای برج فوجی در توکیوی ژاپن خواهید داشت.

دریای بیکران خودروهایی که از کنار مقر فوجی تلویژن یا همان برج فوجی، یکی از ایستگاه های اصلی تلویزیون توکیو می گذرند و نیز نورهای لیزری شب هنگام به زیبایی های این ساختمان دیدنی می افزایند.

عرض گوی نقره ای این برج جالب و دیدنی در سرزمین چشم بادامی ها 32 متر است.

4. برج جنکس
عجیب ترین برج های دنیا ( تصویری )

برج جنکس با آن همه عظمت و شکوه، اولین پدیده ای است که هنگام ورود شما به بلگراد از فرودگاه نیکولا تسلا به شما خوشامد می گوید.

این برج 115 متری دارای دو ساختمان بتنی است که با یک پل کوچک و یک رستوران 360 درجه ای به هم متصل می شوند.

5. کوره خورشیدی
عجیب ترین برج های دنیا ( تصویری )

این برج دارای دیوار آیینه ایست که نور را از خورشید می گیرد تا گرما تولید کند. بازتاب تصویر حومه فرانسه روی دیوارهای آیینه ای این برج نمایش زیبا و دلنشینی را به وجود می آورد.

این کوره خورشیدی که بزرگترین کوره خورشیدی دنیا محسوب می شود، در سال 1970 آغاز به کار کرد.


6. برج زیزکوو
عجیب ترین برج های دنیا ( تصویری )

یکی از برجسته ترین برج های تلویزیونی دنیا است که در پراگ، پایتخت جمهوری چک واقع شده است.

این برج 216 متری بیشترین شهرتش را مدیون نوزادان سیاهی است که چهار دست و پا به نظر در حال بالا رفتن از برج هستند.


7. مقر تلویزیون مرکزی چین
عجیب ترین برج های دنیا ( تصویری )

ظرافت پدیده ایست که در این برج 234 متری کمتر یافت می شود.

یا همان تلویزیون مرکزی چین است.CCTV این برج در واقع ساختمان اصلی شبکه


8. برج ناکاگین کاپسول
عجیب ترین برج های دنیا ( تصویری )

برجی تجاری – مسکونی در توکیوی ژاپن است که در سال 1972 ساخته شد.

این برج دارای 140 اتاقک جدا از هم است که جا به جا هم می شوند.


9. هتل ریئوگ یونگ
عجیب ترین برج های دنیا ( تصویری )

ساخت این برج 330 متری در پایتخت کره شمالی در سال 1987 آغاز شد، هر چند در مقطعی به خاطر مشکلات اقتصادی روند کار با وقفه مواجه و دوباره در سال 2008 از سر گرفته شد.

آمارها حکایت از این دارد که ساخت این برج دارای پنل های شیشه ای بیش از 2 میلیارد دلار خرج روی دست مقامات این کشور شرق آسیا گذاشته است.

10. ساختمان در هم ریخته چوبی
عجیب ترین برج های دنیا ( تصویری )

در نگاه اول احساس می کنید که این ساختمان چقدر بی روح و کسل کننده است، اما در واقع همین ساختمان به ظاهر بی روح زمانی بزرگترین خانه چوبی در تمام دنیا بود.

این ساختمان نه چندان منظم چوبی در روسیه قرار دارد.

برای دیدن زیباترین برج ها به ادامه مطلب مراجعه کنید:


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, | 10:31 | نویسنده : ahani |

لوکس ترین و گران ترین هتل جهان در آنتالیا

dali1

هتل معروف، فوق مدرن و پنج ستاره “مردان” در ۲۳ می ۲۰۰۹ در ساحل کندو (Kundu) در آنتالیای ترکیه افتتاح شد.

Read the rest of this entry »


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | 11:34 | نویسنده : ahani |

موزه گوگنهایم در بیلبائو

فرهنگ‌های ساختمان‌سازی شامل تمام مؤسسات عمومی و فردی است که با آن‌ها سر و کار داشته و به نوعی بر شکل ساختار آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

موزه جدید «گوگنهایم» در اسپانیا به صورتی وسیع و گسترده مورد تحسین منتقدان معماری قرار گرفته و به عنوان سازه‌ای منحصر بفرد که اوج خلاقیت معماری در آن به کار رفته، شناخته شده است.

این سازه نشان دهنده این است که در آخر قرن بیستم بالاخره سازه ارزشمندی ساخته شد. این موزه با ظرافت خاص و به یاری خلاقیت بکار رفته در آن، به دنیای اطرافش مرتبط است.

Read the rest of this entry »


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | 11:25 | نویسنده : ahani |

Burnham Pavilion by Zaha Hadid Architects

bup1

Here are photos of Zaha Hadid Architects‘ Burnham Pavilion, which opened recently in Millennium Park in Chicago.

Hadid’s pavilion is one of two commissioned to celebrate the centenary of the Burnham Plan, which set out a blueprint for urban design in the city.

Read the rest of this entry »


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, | 22:35 | نویسنده : ahani |

معماری کتابخانه ملی اتریش



طراحی کتابخانه ملی اتریش

کتابخانه ملی اتریش

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, | 21:53 | نویسنده : ahani |

اسکیس معماری

اسکیس دکتر صدیق با خط لرزون.
-حرف من اینه که با خط لرزون هم اسکیس میزنن.همین اقای حسینی که اینجا اموزش میدادن تمام خطوطشون لرزون بود.احسان طایفه تو هر سه جلد کتابش تمام کاراش با خط لرزون و خیلی هم
زیبا.به نظر من خط لرزون معمارانه تره.هرچند الزامی برای این کار وجود نداره


خط لرزون خیلی جلوه خوبی به کار میده اما سرعت کارو نسبت به خط اسکیسی میاره پایین

 

اما هر خطی یه کاربر خاصیم داره

 

مثلا خط اسکیسی برای جاهاییه که ما میخوایم چیزی رو ایجاد کنیم، مثل پلان و روند طراحی و خط لرزون وقتیه که میخوایم چیزی رو که بوجود اومده ثبت کنیم مثل کروکی و نما و پرسپکتیوو و کلا چیزایی که جنبه ثبتی از یه اثر بوجود اومده حتی درحد روی کاغذ باشه

نه تو می مانی و نه اندوه / و نه هیچیک از مردم این آبادی... / به حباب نگران لب یک رود قسم / و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت،
غصه هم می گذرد، / آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند... / لحظه ها عریانند.
به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز.

 

کارهای زیبای سیداحسان موسوی:


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, | 11:45 | نویسنده : ahani |

تمرین شماره 1 :
خط
با استفاده از مداد و یا روان نویس نوک نمدی بالاتر از شماره ی 0.3 و یا ماژیک تاچ با رنگی تیره (استفاده از سر ضخیم تر قلم )و یا قلم عربی با شماره 0.2 و 0.4 شروع به ترسیم خطوطی در جهات مختلف نمائید .ابتدا از خطوطی کوتاه تر شروع نموده و به تدریج طول خطها را افزایش دهید .توجه نمائید که در این تمرین هدف ترسیم پاره خط است و خط ها باید کاملا کنترل شده باشند .تمرین خط به تنهائی منجر به تقویت خطوط شما نمی شود مگر اینکه در قالب شکل و فرم تداوم یابد.از ساده ترین شکل های هندسی شروع کنید از مستطیل و مثلث و خطوطی را ترسیم کنید که بعد از تقاطع کمی از یکدیگر عبور می نمایند یا در محل تقاطع به نقطه تبدیل می شوند.در مرحله سوم، نماها و کروکی هایی ساده را انتخاب نموده و با ضخامت های مختلف قلم ، تمرین را ادامه دهید.(توجه نمائید که ماژیک تاچ و ابزارهایی نظیر آن ، امکان ایجاد خطوطی با ضخامت های متنوعی را به شما می دهند.)اهمیت استفاده از ضخامت های مختلف قلم در ترسیم، بویژه در پرسپکتیوهای دید ناظر و پرنده ، بیشتر خواهد بود .زیرا برای نمایش عمق ، پرسپکتیو مورد نظر ، سکانس بندی شده و معمولا به سکانس های دور و میانی و نزدیک تقسیم می شود و مطلوب تر است که هر سکانس جهت نمایش عمق با درجات مختلفی از تیرگی و ضخامت خطوط ترسیم گردد. و البته در برخی موارد بر اساس درجه اهمیت بخش خاصی از طرح معماری ، ارزش گذاری خطی و رنگی انجام می شود.

به ضخامت های متنوع قلم ، ایجاد تاکید وسکانس بندی در نمونه آثار ارائه شده توجه نمائید.

 

 

تمرین شماره 2 (راندوی احجام پایه )
ابزار لازم :
1- روان نویس نوک نمدی ( 0.3 )و روان نویس با جوهر سفید
2- روان نویس s ، F
3- ماژیک های Touch یا Kure color خاکستری (حداقل چهار رنگ با یک فاصله رنگی )
به طور مثال در ماژیک های Kure color : شماره های w.02 w.04 , w.06 , , w.08
نکته : ماژیک های خاکستری Touch حداقل به چهار گروه تقسیم می شوند:
گروه (Blue Grey ) BG
گروه (Cool Grey ) CG
گروه (Warm Grey ) WG
گروه (Green Grey ) GG
انتخاب فقط یک گروه با ترتیب ذکر شده در ترسیم تمرین شماره 2 کافیست .
4- ماژیک شماره 841 و 520 (kure color )
و تکنیک خطی و محوی (متمایل به آبرنگ )و به کار بردن توامان این دو تکنیک ، در راندوی طرح انتخابی ، مورد نظر ماست.در تکنیک خطی ، سرعت حرکت قلم بیشتر است اما در تکنیک آبرنگی با حرکت آهسته قلم ویا با ایجاد ضربه ، جوهر درکاغذ نفوذ بیشتری نموده و بر روی سطح کاغذ پخش می شود.
ابتدا حجم مورد نظر را با روان نویس در پرسپکتیو دید ناظر یا پرنده ترسیم کنید ، برای شروع از احجام ساده تری استفاده نمائید .بعد از ترسیم حجم ، با مشخص نمودن جهت نورپردازی ، درجات تیرگی سطوح مختلف و شکل سایه عمودی یا افقی را بر سطوح مشخص می نمائیم . با استفاده از تکنیک خطی ، سطوح روشن تر را راندو نموده و با ترکیب تکنیک خطی و آبرنگی ، راندوی سطوح تیره تر را کامل می کنیم ، جهت رنگ گذاری ، ابتدا از خاکستری های روشنتر و تدریجا از خاکستری های تیره تر، 520 و 841 استفاده می نمائیم .در انتها با روان نویس F و یا قلم عربی خطوطی جسورانه و محکم را به لبه های حجم اضافه نموده و با استفاده از روان نویسی با جوهر سفید ، مرز بین سطوح تیره و روشن را مشخص می نمائیم .(این مرحله به صورت طبیعی تر و با سفید باقی گذاشتن صفحه کاغذ نیز می تواند ایجاد شود. )
خط های جسورانه و محکم در لبه های احجام یکی از مواردی است که راندوی معماری را از نقاشی متمایز می نماید .
جهت درک بیشتر مطالب ، به نمونه های زیر توجه نمائید:

تمرین شماره 3 : تکنیک ارائه مونوکروم با ماژیک های نیمه خشک شده استفاده ازماژیک های خشک شده یکی از مناسب ترین تکنیک های انتخابی برای آزمون اسکیس است.زیرا با ابزاری محدود می توان به ارائه ای سریع و جذاب دست یافت .استفاده از ماژیک های خشک شده ، موجب انطباق ابزار ارائه دردو فرآیند طراحی وراندو به ویژه در ترسیم پرسپکتیوها می شود ( به طور معمول ، در آزمون ، طرح با مداد ترسیم شده و مراحل راندو با روان نویس ، ماژیک و یا ابزارهای مشابه انجام می شود ) . ابزار لازم :
در صورت ارائه ی تک رنگ سیاه :
1- ماژیک تاچ مشکی (شماره 120 ) ، حداقل 2 ماژیک
2- ماژیک M مشکی ، حداقل 2 ماژیک
ابزار لازم :
در صورت ارائه ی تک رنگ قهوه ای :
1- ماژیک تاچ قهوه ای تیره ( شماره 98 )، حداقل 2 ماژیک
2- ماژیک M قهوه ای ، حداقل 2 ماژیک
- این تکنیک می تواند با رتگ های دیگر ، منطبق بر موضوع طرح، شرایط بستر واقلیم و… نیز اجرا شود .
- ماژیک تاچ برای سطوح وسیع تر استفاده می شود و ماژیک M هم پاسخگوی بخش های ظریفتر و جژئیات طرح است .
روش اجرا :
یکی از دو ماژیک ، باید به اندازه کافی جوهر داشته و تقریبا تازه باشد و ماژیک دیگر تا حدی خشک شده به نحوی که بتوان برای راندوی سطوح با درجات تیرگی متوسط و ایجاد نیم سایه ها از آن استفاده نمود.
با کم و زیاد کردن فشار وارده بر ماژیک نیمه خشک ، بویژه ماژیک M ، می توان درجه تیرگی سطح را کنترل نمود هرچند که میزان خشک شدگی ماژیک نیز عامل مهمی است.
نکته : گاه ساییدگی نوک ماژیک های نیمه خشک ، منجر به شکل گیری بافت های کاربردی و زیبا در ارائه می شود.
از تمرینی ساده شروع نمائید ، کادرهایی با عرض تقریبی 5- 3 سانتی متر و طول 10- 15 سانتی متر ترسیم کنید .با ماژیک نیمه خشک شده ، خطوط عمودی را پشت هم و پیوسته ترسیم و سعی نموده درجه تیرگی خطوط با توجه به نکات گفته شده ، با نظمی در طول کادر تغییر کند. این تمرین را به صورت مشابهی برای خطوط افقی و مورب با زوایای مختلف نیز انجام دهید .
در مرحله بعد با ترسیم احجامی ساده و سپس مشخص نمودن سایه های افقی و عمودی ، سطوح روشن و نیم سایه ها ، شروع به راندوی احجام با استفاده از تکنیک ماژیک نیمه خشک نمائید

نمونه های زیر می تواند به درک بیشتر مطالب گفته شده کمک نمایند.
ترسیم و راندو: سپیده علیمحمدزاده


ترسیم و راندو: سپیده علیمحمدزاده

 

تمرین شماره 4:
ابزار لازم :
1- پاستل سفید
2- مدادرنگی ( رنگ قرمز و رنگ مشکی)
3-ماژیک Touch: شماره 107 ،145 ، 14، 185
4-ماژیک Kure color : شماره 841 ،823 ، 821
5- روان نویس 0.3
نکته :
- استفاده از پاستل در تمرین مورد نظرو تمرین های مشابه به صورت محدود بوده و غالبا جهت نمایش پرتوهای نور و… به کار برده می شود.
- مدادرنگی مکمل بسیار مناسبی برای ماژیک محسوب می شود و بیشتر جهت ایجاد بافت و نمایش مصالح بر روی سطوح ماژیک استفاده می شود .
ابتدا با روان نویس کادرهایی با ابعاد تقریبی 15 در 3-5 سانتی متر ترسیم نمائید .
طرح و راندو : سپیده علیمحمدزاده
با ماژیک شماره 107 و با پهنای قلم ، خطوط عمودی و مورب را به گونه ای در سطح ترسیم نمائید که ابتدای سطح با تیرگی و پیوستگی بیشتر ترسیم گردد و در انتهای سطح، فاصله خطوط عمودی کاهش یابد و از ضخامت کمتر ماژیک استفاده شود. در این مرحله جهت تکمیل بافت ، خطوطی با ظرافت بیشتر با مدادرنگی اضافه می شود.
تحلیل تکنیک های استفاده شده در طرح زیر می تواند به درک بیشتر مطلب کمک نماید .
1- تکنیک تشریح شده ( ماژیک 107+ مدادرنگی قرمز )به وضوح در جداره های اثر دیده می شود . (به نسبت سطوح سفید و سطوح رنگ آمیزی شده وضخامت های متنوع قلم توجه نمائید.)
2- در بیان قسمتی از طرح که نیاز به تاکید بیشتری احساس می شد جهت شاخص سازی از ترکیب ماژیک شماره 14 و رنگ های قرمز و مشکی مدادرنگی استفاده شد .وسطوح به گونه ای یکنواخت راندو شد .( فواصل سفید حذف گردید.
3-از ترکیب رنگ های 821 و 145 و 185 جهت راندوی سطوح شفاف با تکنیک محوی استفاده شده است.
4- خطوط جسورانه و محکمی در انتهای کار به لبه های بخشی از حجم اضافه شده و بر تاکید بر اجزای موردنظر افزوده است .
5-و در انتها پرتوهای نور جهت جذاب تر و پویا تر نمودن فضا ، بوسیله پهنای پاستل اضافه شده اند.

 

تصویر شماره 1 – تناسبات در فیگور
به چند نکته درمورد فیگور توجه نمائید :
1- در کروکی ها و در ترسیماتی که در مدت زمان طولانی تری انجام می شوند ( در قیاس با ترسیم اسکیس ) ، فیگورها با جزئیات بیشتری نمایش داده می شوند .
2- فیگورهایی که در نما و مقطع و به طور مثال دردو مقیاس معمول 100/1 و 200/1 ترسیم می شوند فاقد جزئیات اند و صرفا با ترسیم چند خط کلیت فیگور ظاهر می گردد.
3- در پرسپکتیو ، بویژه پرسپکتیو دید پرنده ، مانند سایر اشیا و احجام که در این دید قرار می گیرند باید به کوتاه نمائی در ارتفاع ( قد ) توجه نمود .
4- گاه جهت ترسیم فیگور در پرسپکتیو ، صرفا از روان نویس استفاده شده و گاه بوسیله ی پهنای قلم ( ماژیک ، مداد یا کنته ) ، فیگورها با سرعت زیاد ترسیم می شوند .
5- می توان سطوح داخلی فیگورها را بی آنکه رنگی داشته باشد سفید باقی گذاشت تا با تضادی که نسبت به زمینه ایجاد می شود هم حجم و هم فیگورها فرصت بیشتری برای خودنمائی داشته باشند.
جهت درک بیشتر مطلب به راندوهای ارائه شده توجه نمائید .
در راندوی ذیل جهت ایجاد تضاد با زمینه برخی فیگورها
رنگ آمیزی شده و برخی دیگر سفید باقی گذاشته شده اند.
فیگور در دید ناظر ، ترسیم و راندو : سپیده علیمحمدزاده
آثار دانشجویان
- فیگورهای مطلوب جهت استفاده در نما و مقطع
- فیگور در دید پرنده – صفورا عبدی
تصویر شماره 1 – تناسبات در فیگور
به چند نکته درمورد فیگور توجه نمائید :
1- در کروکی ها و در ترسیماتی که در مدت زمان طولانی تری انجام می شوند ( در قیاس با ترسیم اسکیس ) ، فیگورها با جزئیات بیشتری نمایش داده می شوند .
2- فیگورهایی که در نما و مقطع و به طور مثال دردو مقیاس معمول 100/1 و 200/1 ترسیم می شوند فاقد جزئیات اند و صرفا با ترسیم چند خط کلیت فیگور ظاهر می گردد.
3- در پرسپکتیو ، بویژه پرسپکتیو دید پرنده ، مانند سایر اشیا و احجام که در این دید قرار می گیرند باید به کوتاه نمائی در ارتفاع ( قد ) توجه نمود .
4- گاه جهت ترسیم فیگور در پرسپکتیو ، صرفا از روان نویس استفاده شده و گاه بوسیله ی پهنای قلم ( ماژیک ، مداد یا کنته ) ، فیگورها با سرعت زیاد ترسیم می شوند .
5- می توان سطوح داخلی فیگورها را بی آنکه رنگی داشته باشد سفید باقی گذاشت تا با تضادی که نسبت به زمینه ایجاد می شود هم حجم و هم فیگورها فرصت بیشتری برای خودنمائی داشته باشند.
جهت درک بیشتر مطلب به راندوهای ارائه شده توجه نمائید .
در راندوی ذیل جهت ایجاد تضاد با زمینه برخی فیگورها
رنگ آمیزی شده و برخی دیگر سفید باقی گذاشته شده اند.
فیگور در دید ناظر ، ترسیم و راندو : سپیده علیمحمدزاده
آثار دانشجویان


- فیگورهای مطلوب جهت استفاده در نما و مقطع


- فیگور در دید پرنده – صفورا عبدی


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, | 22:54 | نویسنده : ahani |

اسکیس های دانشجویان عمران تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, | 22:23 | نویسنده : ahani |

درباره سازه های چادری

 

سازه های غشایی در سال 1960 توسط فرانک اوتو رواج دوباره ای گرفت. دو طرح پیشنهادی او عبارتند از:

شبکه سیمی آویخته که در نمایشگاه مونترال و همچنین ورزشگاه المپیک مونیخ استفاده شد که هر دو، جزءعظیم ترین و پیچیده ترین سازه های غشایی هستند.

امروزه با پیشرفت فناوری ها سازه های غشایی به کلی دگرگون و متحول شده اند،هر چند بهبود مصالح موجب بهبودعمکرد پوشش های غشایی شده است، ولی روش های نوین طراحی عامل اصلی بهره وری این سازه ها می باشد


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, | 13:17 | نویسنده : ahani |

تصاویر بسیار زیبا از بزرگترین برج دنیا

افتتاح بلندترین آسمانخراش جهان در دوبی

به گزارش تلویزیون دوبی، این برج ٨٢٨ متر ارتفاع دارد ومراسم افتتاح آن به وسیلۀ شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دوبی، با پرده برداری از یک لوحه و ایراد یک سخنرانی کوتاه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم دراین سخنرانی نام برج یا آسمانخراش را از “برج دوبی” به “برج خلیفه” تغییر داد تا برج به نام شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان ، رئیس امارات متحدۀ عربی، باشد. امیر نشین دوبی یکی ازاعضای این امارات است.

بزرگترین برج دنیا

 

بزرگترین برج دنیا

بزرگترین برج دنیا

در پی این مراسم، چتربازان با چترهائی به رنگ های پرچم امارات (سرخ، سبز، سفید و سیاه) از آسمان فرود آمدند و پرترۀ عظیمی از شیخ خلیفه به نمایش در آمد.
یک نمایش نور وصدا که برج را چون  یک کاج نوئل یا کریسمس روشن کرد دیگر رویدادهای مربوط به افتتاح بلندترین برج یا آسمانخراش جهان بود.

بزرگترین برج دنیا

بزرگترین برج دنیا

بزرگترین برج دنیا

بزرگترین برج دنیا

بزرگترین برج دنیا

نگاهی از بالا به بلندترین ساختمان جهان


معماری و بناها

500x_burj-geoeye_01.jpg

برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع و ۱۶۰ طبقه در دبی بلندترین ساختمان دنیا محسوب میشود. دیدن این بنای عظیم از نگاه با کیفیت ترین ماهواره تجاری جهان خالی از لطف نیست. این تصویر توسط GeoEye1 ماهواره گوگل گرفته شده که در حال حاضر بالاترین رزولیشن را در بین تمام ماهواره های تجاری دارد. ‏


شکل ظاهری این برج از بالا با آن سایه بلند اش شبیه یک بنای عجیب و در عین حال جالب شده است. تمام این مشخصات سبب شده که این برج شهرت زیادی برای خودش دست و پا کند. جالب است بدانید فیلم جدید ماموریت غیر ممکن ۴ در حال حاضر در دبی در حال فیلم برداری است و از این برج هم برای بخشی از صحنه های فیلم استفاده میشود. می توانید تام کروز را بر نوک این برج و در حال پرش از بالایش ببینید! ‏

500x_tom-top-of-the-world2.jpg

500x_tom-cruise-burj-khalifa-2.jpg

!!به ادامه مطلب حتما سر بزن!!

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, | 20:17 | نویسنده : ahani |

"پرزانته های منتخب معماری"

 

مرضیه ولدخانی - ترم دوم معماری دانشگاه آزاد تهران غرب - بهمن 1388

 

فریبا آروند- ترم دوم معماری دانشگاه آزاد شهرری - مهر 1386
 
 
سحر سارلی - ترم دوم معماری دانشگاه آزاد شهرری - مهر 1388
 
مرضیه ولدخانی - ترم دوم معماری دانشگاه آزاد تهران غرب - بهمن 1388
 
 
گلارین عرشی - ترم دوم معماری دانشگاه آزاد شهرری - مهر 1

 

 

 

شب پرستاره
اثر: وینسنت ون گوک
محل نگهداری: موزه هنرهای معاصر، نیویورک، 1889

 


 

بی شک این اثر هنری بهترین دوست داشتنی‌‌ها را به نمایش گذاشته و اما نوابغ را نیز به دردسر انداخته است. گویا هنرمند قصد داشته در طول نیم قرن یا بیشتر با استفاده پرمعنی اش از رنگ نوابغ و هنرمندان سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهد.
 

بقیه درادامه مطلب

 

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, | 20:7 | نویسنده : ahani |

ورزشگاه امارات (در انگلیسی: Emirates Stadium) نام ورزشگاه جدید ۶۰،۰۰۰ نفری آرسنال است که در سال ۲۰۰۶ میلادی با بازی تیم‌های آرژانتین و برزیل افتتاح شد .

در سال ۲۰۰۶ میلادی هواپیمایی امارات با پرداخت ۳۹۰ میلیون پوند به باشگاه فوتبال آرسنال، وارد قراردادی شد که به موجب آن نام استادیوم جدید آرسنال به مدت یازده سال (از سال ۲۰۰۶) به نام «امارات» نامگذاری شود. این مبلغ همچنین شامل حک شدن آرم شرکت هواپیمایی امارات به مدت ۷ سال بر روی پیراهن تیم بزرگ و پرطرفدار لندنیآرسنال نیز می‌باشد .

استادیوم قدیمی تیم فوتبال آرسنال٬ ورزشگاه هایبری نام داشت.

ورزشگاه امارات
Emirates Stadium - East side - Composite.jpg
محل لندن
تاریخ شروع ساخت ژوئیه ۲۰۰۳
تاریخ بازگشایی ۲۲ ژوئیه ۲۰۰۶
مالک باشگاه فوتبال آرسنال
هزینه ساخت ۳۹۰ میلیون £
گنجایش ۶۰۳۶۱
مستاجرها باشگاه فوتبال آرسنال (۲۰۰۶-تاکنون)
ابعاد زمین ۱۰۵*۶۸ متر
استادیوم امارات.

Insideemirates1.jpg


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, | 19:47 | نویسنده : ahani |

 

استادیوم ورزش های آبی المپیک پکن (مکعب آب)

 

    در جولای ۲۰۰۳ شرکت معماری آروپ (ARUP) و شرکت مهندسین سازه چین و موسسه طراحی CSCEC Shenzhen جایزه مسابقه بین المللی طراحی مرکز ملی ورزشهای آبی المپیک ۲۰۰۸ پکن را از آن خود کردند.

مشخصات عمومی پروژه:

  • هزینه ساخت: ۱۰۰ میلیون دلار
  • ابعاد ساختمان: ۱۷۷*۱۷۷*۳۱ متر
  • مساحت پروژه: ۷۰ هزار متر مربع
  • ظرفیت: ۱۷ هزار تماشاچی
  • ۵ استخر برگزاری مسابقه
تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


    طراحی رستورانی در خارج از حجم حبابی شکل باعث شده تا این مکعب آب بعد از مسابقات المپیک پکن نیز به عنوان یکی از مناطق تفریحی شهر پکن مورد استفاده قرار گیرد، همچنین طراحی مکعب آب در چهار محور اصلی یعنی اقتصادی بودن، مسائل اجتماعی، محیطی و منابع طبیعی قدم برداشته است.

 

 

    ایده اولیه طرح که از کف های صابون می باشد از Weaire و Phelan استادان فیزیک، که سعی بر مطالعه چیدمان حباب های کف صابون در یک نظم بی انتها را داشته اند گرفته شده است.

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

 

    این مطالعه در سال ۱۹۹۳ و برای پاسخ به سوال کلوین در اواخر قرن ۱۸ مبنی بر نظم حاکم بر چیدمان کف های صابون بوده است. 

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

    طراحی سازه ای مکعب آب بر اساس الگوی پیشنهادی این دو دانشمند پایه ریزی شده است، مسئله اصلی این بود که این اشکال نامنظم چگونه در یک ساختار منظم  همانند یک مکعب جای خواهند گرفت و یک سطح صاف و هموار را به وجود خواهد آورد.

    ساختار پیشنهادی آنها از ترکیب ۸ حباب جداگانه با ۲ شکل متفاوت بود، به عنوان ساده تر تمامی حباب ها از دو حباب اولیه ساخته شده است که با دوران و چرخش، یک دسته ۸ تایی را بوجود می آورد. این دو حباب اولیه شامل یک ۱۲ وجهی و یک ۱۴ وجهی می باشد، این ۱۲ وجهی از سطوح پنج ضلعی تشکیل شده  و ۱۴ وجهی ها از سطوح شش ضلعی.


    در کل با قرار گرفتن ۶ تا از ۱۲ وجهی ها و ۲ عدد از ۱۴ وجهی ها به یک مدول خواهیم رسید که با تکرار آن می توان به مکعبی با سطوح صاف و هندسه ای منظم دست یافت.

 

 

 

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

 

شکل گیری و طراحی سازه:

    به طور خلاصه مشخصات عمومی سازه عبارتند از:

  • ابعاد کلی طرح: ۱۷۷*۱۷۷*۳۱ متر
  • ضخامت دیوارها: ۳.۶ متر (از جنس سازه های فضا کار)
  • ضخامت سقف: ۷.۲ متر (از جنس سازه های فضا کار)
  • فولاد مصرفی: ۶۵۰۰ تن
  • طراحی برای ۲۲ هزار تیر سازه ای برای ۱۹۰ حالت مختلف بارگذاری
  • ۱۲ هزار گره خرپایی (پیوند)
  • تعریف بار گذاری برای یک میلیون سطح مختلف 

    قابل ذکر است که شرکت auto desk برای نیاز این پروژه دستور section را در نرم افزار CAD خود طراحی کرد. این دستور قابلیت ترسیم برش از احجام سه بعدی را به ما می دهد. 

 

 

    شکل گیری این نوع سازه فضاکار در سه بخش تعریف شده است:

  1. قاب سطح بیرونی
  2. قاب سطح خارجی
  3. ساختار حبابی میانی که در حد فاصل دو قاب ذکر شده قرار می گیرد.

    در کل سازه میانی و قاب های به کار رفته همان ترکیب حباب ها هستند، ولی به دلیل اینکه در جداره های بیرونی و درونی به شکل سطح مسطح طراحی شده اند. در طراحی سازه نیز به سه بخش جدا تقسیم شده اند.

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

 

    مسئله مهم در طراحی سازه مکعب آب، تغییر اندازه ها بر اثر انقباض و انبساط زیاد، به دلیل طول دهانه ها و ابعاد زیاد ساختمان و سازه بوده است. و دیگر اینکه سازه بسیار مقاوم بنا قادر به حفظ شکل خود بر اثر وزن زیاد خود سازه باشد


روکش مکعب ها:

   پوشش ETFE انتخاب شد تا هم به سازه های فضاکار روح بخشد و هم شکل و ظاهر آن را هر چه بیشتر به حباب ها و مکعب های آب شبیه کند. 

    تک تک حباب ها در  پوششی از ETFE قرار می گیرند، سپس هوا به صورت یکباره در محل در داخل آن پمپاژ می شود، این عمل برای هر ۱۰ سال یک بار تکرار می شود.

   یکی از نواقص بزرگ این نوع پوشش های ETFE احتراق پذیر بودن آنها استکه در هنگام آتش سوزی خود را جمع می کنند. 

 

 

 

 

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


  اتيل تترا فلوئور اتيلن (ETFE) كه فلوئور پليمري با ويژگيهاي كششي مناسب است، براي كاربرد در اين پروژه، راه حل خوبي است. به علاوه، مقاوم و سبك وزن است (وزني معادل يك درصد همان ابعاد شيشه دارد) و شفافيتي بالا براي عبور اشعه مـاوراءبنـفش دارد؛ETFE در مقـابل نور خـورشيد فـرسايش نمي يابد و خاصيت عايقي بهتري نسبت به شيشه داراست. همچنين قابل بازيافت بوده و نيز مقاومتي معادل چهارصد برابر وزن خود دارد.
گرچه در برابر ايجاد سوراخهاي سطحي حساس است، اما به سادگي با استفاده از نوارهاي ETFE مي توان آن را تعمـير نمود.

 

حرکت به سوی معماری پایدار، توجه به اقلیم و انرژی:

    یکی از نیازها و خواسته های اصلی ورزش های آبی تامین انرژی گرمایشی است. فضای میانی بین این حباب ها و پوشش های ETFE آن، فضایی همانند گلخانه را بوجود آورده است.

    این فضاهای گلخانه ای و دستگاه های تاسیساتی که مخصوص آن طراحی شده اند، کمک می کنند تا انرژی گرمایشی مورد نیاز برای آب استخرها و فضای مکعب به خوبی تامین شود. این تدبیر باعث صرفه جویی ۳۰٪ در انرژی شده است.

    نکته دوم، تامین آب استخرها می باشد، با توجه به کمبود آب در منطقه شمال چین و استفاده فراوان از این مجموعه، در بام و در بین حباب ها شیارهایی طراحی شده است که ضمن جمع آوری باران بازیافت ۸۰٪ از آب باران را جهت استفاده در مجموعه بر عهده گرفته است.

 

 

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:عشق,معمار,زندگی, | 12:2 | نویسنده : ahani |

هرتزوگ و دمرون

این استادیوم درمرکزمجموعه المپیک درشمال پکن قرار دارد.درشروع پروژه دغدغه بزرگ طراحان،ارایه طرحی بودکه پس ازالمپیک 2008 هم کاآمد باشدوبه عنوان یک مکان شهری جدید،زندگی جمعی راتشویق وفعالیتهای عمومی را جذب کند.  

 

 

 


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, | 22:2 | نویسنده : ahani |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By BlackSkin :.